inactief Schildklierdiagnostiek; de stand van zaken
ReThink Foundation
soort
Nascholing
niveau
HBO
kosten
Tussen €100 en €250
duur scholing
2 dagen
studie belasting
24 uur (1 ECTS)
studenttevredenheid
Bekijk waardering
Schildklieraandoeningen komen vaak voor in de medische praktijk, ofschoon de symptomatologie niet altijd wordt (h)erkend. Vrouwen krijgen vier maal vaker met schildklierproblematiek te maken dan mannen. Daarbij in acht genomen dat de disfunctie diverse oorzaken kan hebben en soms secundair is, kan sprake zijn van een behoorlijke complexiteit die niet eenvoudig te duiden is. De status van micronutriënten, het functioneren van andere hormoonassen, de programmering van het immuunsysteem en belasting met milieutoxinen spelen allemaal een rol bij het optimaal functioneren van de schildklier. Desondanks dient de (para)medicus de belangrijkste grootheden in oogschouw te nemen.
Tijdens de scholingsdagen zullen deze grootheden aan bod komen en gekoppeld worden aan diagnostiek, pathofysiologie en de diverse behandelmogelijkheden, die zijn voortgekomen uit de synergie van wetenschappelijke kennis en empirie.
• Hoofdoel
De scholingsdagen zijn gericht op het analyseren, objectiveren en verklaren van de
verstoringen die ten grondslag liggen aan het verminderd functioneren van de schildklier.
• Leerdoelen
- De deelnemer heeft na deelname meer kennis en inzicht verworven van de pathofysiologie die ten grondslag ligt aan schildklierdisfunctie;
- De deelnemer kan na deelname relaties leggen tussen de hormonale as die schildklierhormonen produceert en de andere hormoonassen van het lichaam;
- De deelnemer is na deelname in staat symptomatologie te koppelen aan het gericht aanvragen en kunnen interpreteren van biomedisch testen;
- De deelnemer kan na deelname de weergave van fysiek substraat, zoals waargenomen aan de hand van microbiologie, vertalen naar praktische interventie.
Tijdens de scholingsdagen zullen deze grootheden aan bod komen en gekoppeld worden aan diagnostiek, pathofysiologie en de diverse behandelmogelijkheden, die zijn voortgekomen uit de synergie van wetenschappelijke kennis en empirie.
• Hoofdoel
De scholingsdagen zijn gericht op het analyseren, objectiveren en verklaren van de
verstoringen die ten grondslag liggen aan het verminderd functioneren van de schildklier.
• Leerdoelen
- De deelnemer heeft na deelname meer kennis en inzicht verworven van de pathofysiologie die ten grondslag ligt aan schildklierdisfunctie;
- De deelnemer kan na deelname relaties leggen tussen de hormonale as die schildklierhormonen produceert en de andere hormoonassen van het lichaam;
- De deelnemer is na deelname in staat symptomatologie te koppelen aan het gericht aanvragen en kunnen interpreteren van biomedisch testen;
- De deelnemer kan na deelname de weergave van fysiek substraat, zoals waargenomen aan de hand van microbiologie, vertalen naar praktische interventie.
Startdatum
Informeer bij opleider
KTNO ID
K11613
Startdatum accreditatie
01-09-2020
Einddatum accreditatie
31-08-2024
Categorieën
Vakinhoudelijk
Natuurgeneeskunde
Therapeutische vorming
Medische kennis
Natuurgeneeskunde
Therapeutische vorming
Medische kennis
Vakgebieden
Orthomoleculaire therapie
Leervorm
Klassikaal
Aangeboden sinds
2012
Subthema's
Fysiologie, Pathologie
Instapniveau
Specialistische kennis en/of ervaring als zorgverlener vereist
Groepsgrootte
10 - 25
Afrondend examen
Nee
SBU Opbouw
Klassikaal: 16 uur
Zelfstudie: 8 uur
Totaal: 24 uur
Zelfstudie: 8 uur
Totaal: 24 uur
Docenten (2)
-
Robert van Esch
11 scholingen
-
Robert van Esch
1 scholingen