Menu
  • Actief sinds: 2007
  • Aantal scholingen: 16

Bivag

Leren bij Bivag is in stilte ontdekken in waar beweging en informatie toe bijdraagt.
Door steeds weer kennis en belevingen te ervaren in stilte, het vacuüm te omarmen, in beweging gebracht te worden en jou flexibiliteit te ervaren komt er meer bewustzijn op waar “universele” geneeskunst over gaat. In onze wereld van nieuwe nanotechnologie, kwantum-science en diverse beeldvormende technieken is met de komst van de snelste computers veel vernieuwende kennis voorradig. Het combineren van deze kennis en het inzetten van nieuwe meetapparatuur, maakt dat oude wijsheden tot leven komen in een nieuwe jas. Bij bivag willen we deze nieuwe jas niet alleen aan de cursist showen middels het delen van deze nieuwe kennis maar de cursist ook de jas laten aantrekken en hiermee ervaren wat dit kan betekenen voor jezelf en voor de werkvorm die je uitdraagt als zorgprofessional of healthprofessional.

Onze Visie
De waarde van belevings of ervaringsgericht leren is dat je hiermee op een andere wijze duidelijk krijgt wat de kunst van “genezen” of “heelkunst” inhoudt voor jezelf en daarmee voor de ander. In onze cultuur zijn we vaak westers opgeleid met een visie dat ons lichaam functioneert als een machine en dat er in het lichaam veel “kapot” kan gaan wat hersteld dient te worden. Daarnaast is er een grote groep collega’s die zich vanuit de Oosterse zienswijzen heeft opgeleid waarbij de holistische visie meer centraal staat en het zelfherstellend vermogen op de voorgrond staat.

Om deze twee zienswijzen te verbinden en dit te complementeren met kennis uit de informatie geneeskunde, de kwantumwereld, de biofysische- en orthomoleculaire zienswijzen, is vernieuwende informatie en zijn vernieuwende ervaringen nodig.
Nieuwe ervaringen:
Deze zijn nodig om datgene wat je hebt geleerd te integreren in het water wat elke cel in het lichaam bevat. Omdat we weten dat water de  grootste informatiedrager is in het menselijk lichaam is het belangrijk dat we dit water steeds weer verfrissen met nieuwe informatie en belevingsgericht leren ervaren. We weten ook vanuit de haptonomie (wetenschap van het voelen) dat voelen en beleven en het beschrijven van het gevoel en de beleving ten grondslag ligt aan anders leren (be)leven. Wanneer je als zorgprofessional het geleerde aan kennis in een scholing ervaart, daarnaast dit leert beleven, leert ervaren met je hart en hier woorden aan leert geven, ontstaat er een andere manier van het integreren van kennis. Professioneel handelen van de cursist kan dan completer worden en technisch handelen en informatieoverdracht overstijgen. Het zelfherstellend vermogen wordt dan gecomplementeerd met kennis over het samen herstellend vermogen en bewustworden van dat wat onbewust altijd aanwezig is. We weten dat 95% van de tijd onze waarneming gestuurd wordt door ons onderbewustzijn.

Ons lichaam heeft en verschaft alle antwoorden op de complexe vragen die nodig zijn om te kunnen herstellen van dat wat op ons ”levens” pad komt. Antwoorden die we bij lange na niet terug kunnen vinden in de huidige onderzoeken en literatuur op oa pubmed. Wanneer we binnen de gezondheidszorg innovatie willen plegen dan zijn de antwoorden van het lichaam nodig om helder te krijgen wat voor omgeving we dienen te scheppen, om fysiek, mentaal en energetisch herstel te ondersteunen. In de wetenschap komt de “epigenetica” hierbij vooraan om kennis te vergaren over welke omgeving en hiermee ook welke leeromgeving nodig is om te kunnen herstellen.

Docenten (4)

  • Emrik Suichies

    0 scholingen


  • Wanda Menke-Gerritsen

    0 scholingen


  • Catharina van Bemmel

    0 scholingen


  • Donatienne van der Elst

    0 scholingen